پیوند کلیه
درباره وبلاگ


یادت باشه دنیا گرده هر وقت فکر کردی به آخرش رسیدی شاید نقطه شروع باشی.

پيوندها
بهانه های من
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیوند کلیه و آدرس peyvande-kolie.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 7049
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



نويسندگان
saeid

آرشيو وبلاگ
بهمن 1390
شهريور 1389


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
10 شهريور 1389برچسب:, :: 0:36 :: نويسنده : saeid

 

    با وجود مخالفت های اولیه با مدل پیوند کلیه ایرانی، دنیا به سمت این مدل گرایش پیدا کرده است

سال 2006 بود که نشریه NATURE CLINICAL PRACTICE NEFROLOGY در دو شماره پشت سر هم مقاله‌هایی علیه مدل ایرانی پیوند کلیه منتشر کرد و در آن، پیوند کلیه ایرانی را که مبتنی بر پیوند کلیه از فرد زنده غیر فامیل است، با آنچه به صورت دلال بازی در هند انجام می‌شود مقایسه کرده بود.

علی نوبخت دبیر فرهنگستان علوم پزشکی و دبیر انجمن پیوند اعضای ایران در این باره می گوید: "بعد از چاپ این مقاله ناجوانمردانه که در دو شماره پشت سر هم چاپ شده بود، ما در شماره بعدی این مجله پاسخ های علمی خود را ارائه کردیم.

ادامه مطلب ...
 
10 شهريور 1389برچسب:, :: 0:29 :: نويسنده : saeid

 

 

       دانشمندان نشانگرهایی را در خون بیماران پیوند کلیه کشف کرده اند که نشان دهنده موفقیت پیوندویانیازبه مصرف داروهای بیشتر، هستند.  

      به گزارش ایرنا  به نقل از رویترز، محققان اعلام کردند: این یافته می تواند به پزشکان در ارائه مراقبت اختصاصی تر به بیماران پیوندی و تعیین میزان مصرف داروهای قوی  سرکوب کننده سیستم ایمنی که بیماران بایدبرای پیشگیری ازپس زده شدن کلیه جدیدمصرف کند،کمک می کند.

 



ادامه مطلب ...
 
10 شهريور 1389برچسب:, :: 0:26 :: نويسنده : saeid

    خريدوفروش كليه درتمام نقاط دنياانجام مي‌شود.كشورهاي معدودي هستندكه توانسته‌اند بخوبي آن را مديريت كنند. در بسياري از كشورها روش‌هاي غيرعلمي مبارزه با خريد و فروش منجر به شكل گرفتن مافياي پيوند عضو شده است. ايران جزو كشورهايي است كه توانسته است بخوبي مافياي خريد و فروش را كنترل كند. روش ايران در اين زمينه منحصر به فرد است و منابع علمي با نام «مدل ايران» از آن ياد مي‌كنند. علي نوبخت، عضو فرهنگستان علوم پزشكي ايران، طي مقاله‌اي كه در نشريه clinical practice nephrology به چاپ رسيده، دلايل اصلي حذف واسطه‌ها و موفقيت ايران را شرح داده است. مهم‌ترين آنها عبارتند از: 1- انجمن حمايت از بيماران كليوي كه يك نهاد غيردولتي و خيريه است و اهداكنندگان و بيماران را با هم رودررو مي‌كند. 2 - دولت پولي راتحت عنوان هديه ايثار به اهداكنندگان پرداخت مي‌كند.3-اهداي عضو از ايرانيان به غيرايرانيان و برعكس ممنوع است.



ادامه مطلب ...
 
10 شهريور 1389برچسب:, :: 0:22 :: نويسنده : saeid


   توريسم پيونداعضا‌(transplant tourism )به اين معني است كه مثلا فردي از آمريكا به پاكستان مي‌آيد و همان جا يك كليه براي خود مي‌خرد و تحت جراحي پيوند كليه قرار مي‌گيرد. از آنجا كه خدمات درماني در غرب گران‌تر است و همچنين اعضاي پيوندي در كشورهاي جهان سوم راحت‌تر به دست مي‌آيد، بيماران زيادي از كشورهاي ثروتمند به سوي كشورهاي ارزان‌تر مي‌آيند تا جراحي پيوند اعضا را در آن كشورها انجام دهند. در نتيجه سود زيادي در توريسم پيوند اعضا وجود دارد كه مافياي پيوند اعضا را به سمت خود مي‌كشد. در ايران به سبب اين كه پيوند كليه فقط بين افراد با مليت يكسان آزاد است و بين 2 نفر با مليت متفاوت ممنوع است، امكان فروش كليه به اتباع غيرايراني ممنوع و بسيار نادر است. فعاليت مافياي پيوند اعضا در هند، پاكستان و كشورهاي اروپاي شرقي رونق دارد. مشتريان اصلي پيوند غيرقانوني عضو را ساكنان متمول كشورهاي عربي و كشورهاي غربي تشكيل مي‌دهند كه به علت ارزان بودن كليه، به هند و پاكستان و كشورهاي اروپاي شرقي سرازير مي‌شوند.

 
10 شهريور 1389برچسب:, :: 0:21 :: نويسنده : saeid

 

زگيل در بيماران پيوندكليه شايع است و شيوع آن از 24% تا 100% گزارش شده است. طيف عفونت با  Human Papilloma Virus  (HPV) در بيماران پيوند كليه از يك زگيل معمولي تا كارسينوم سلول سنگفرشي Squamous Cell Carcinoma (SCC)  متفاوت است.  علاوه بر مهار سيستم ايمني، نور ماوراء بنفش نيز ممكن است به صورت يك كوفاكتور در ايجاد بدخيمي‌هاي همراه با عفونت HPV در بيماران پيوند كليه نقش داشته باشد. در اين بيماران، زمان تبديل زگيل به كارسينوم نيز تسريع مي‌شود. در بررسي باليني زگيل در اين بيماران بايد احتياط نمود. هر چند در بيماران بدون نقص ايمني، آسيب‌شناسي زگيل‌هاي معمولي كاملاً قابل پيش‌بيني مي‌باشدولي در بيماران پيوند كليه اين امر صادق نيست.



ادامه مطلب ...
 

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد